Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  HOWTO by CherryJerry
#1
Witaj w moim poradniku. Powstawał on dość spontanicznie, zwłaszcza na początku gry, gdzie lądowały w nim wszystkie aktualności. 

https://mirkogame.pl
https://discord.gg/GvuGxz
https://www.wykop.pl/tag/wpisy/mirkogame
https://2moons.de - dla ciekawych, bazowy silnik gry

Nonsensopedia: http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/OGame
Zawiera sporo informacji o rozgrywce, oczywiście w krzywym zwierciadle.

Universa MirkOgame
Universum 1 wystartowało 7 grudnia o godzinie 23:05. Ustawienia astrofizyki umożliwiają skolonizowanie do 9 planet na 1 poziomie technologii, na pozycjach 4-12. Kolonizowanie pozycji 1-3 oraz 13-15 są możliwe przy 4 poziomie astrofizyki.
UWAGA! Wszystkie koszty badań i budynków są wyższe o 1 lvl, w związku z tym np. koszt grawitonów nie wynosi 300 000 energii, jak to zwykle było, a 900 000. Tak samo koszt innych rzeczy.

Planowane jest uruchomienie w przyszłości Universum 2, jak tylko wyeliminowane zostaną problemy Uni 1.

[dokument jest w trakcie przeróbki na formatowanie forum]

Szybkie uwagi
Przerwanie budowy
Ile surowców odzyskamy, gdy przerwiemy ich budowę?
Budowa -100%
Badania - 100%
Jednostki i obrona - 60%
Przyznawanie punktów
1 punkt jest przyznawany za każde wydane 1000 surowców. Punkty za budynki i badania są z reguły stałe - chyba że zdecydujemy się na wyburzenie czegoś. Punkty za statki, obronę, satelity itd można stracić, gdy np ktoś nas zezłomuje.
Statystyki są aktualizowane co 30 minut. W sumie to nie wiem jak to teraz jest Smile
Zmiana nazwy planety

Oznaczenia w menu galaktyka

(n) ochrona gracza lub gracz jest za słaby byś mógł go zaatakować
(s) gracz jest za silny dla ciebie, byś mógł go atakować
(*) aktywność na planecie, spowodowana przez gracza lub przeskanowaniem planety sondą przez innego gracza
(x) numer - czas ostatniej aktywności
(i) nieaktywny
(u) gracz jest na urlopie
Przeliczniki handlowe
W wymianie handlowej dopuszczalny współczynnik wymiany wynosi m:k:d = 3:2:1
Kalkulator wymian: http://proxyforgame.com/pl/ogame/calc/trade.php

? Przydatne tabele
? Astrofizyka
Tabela pokazująca zależności od poziomu technologii, a możliwościami np kolonizowania planet.


? Poradnik roboczy
W grze jest skrócony poradnik (FAQ), gdzie można poczytać sobie o zasadach i mechanice gry, natomiast poniżej wyprodukowałem swoje przemyślenia na temat rozgrywki.
Link do FAQ: https://mirkogame.pl/game.php?page=questions&menu=2
? Pierwsze kroki w grze
Na starcie każdy musi pójść w ekonomię i rozbudowywać kopalnie. Na początek ◪ kopalnia metalu i ☀ elektrownie słoneczne, przy czwartym poziomie kopalni można już dobudować 1-2 lvl ? kopalni kryształu -> elektrownię i metal. Dalej podobnie. W ☢ ekstraktor deuteru z początku nie inwestujemy, gdyż deuter jest wymagany jest do bardziej zaawansowanych budowli czy badań, a na początku gry tego nie potrzebujemy. Wg niektórych warto trzymać stosunek m:k:d = 7:4:1.
Budowa kopalni metalu wymaga surowców w stosunku m:k 4:1, czyli metalu jest potrzebne 4 x więcej niż kryształu. Dla kopalni kryształu jest to 2:1 - 2 x więcej metalu niż kryształu, dla deuteru 3:1, a dla elektrowni słonecznej 2.5:1. W zależności od tego, czego nam brakuje, można wziąć to pod uwagę i odpowiednio dostosowywać wydobycie - budowę kopalni.
Elektrownie słoneczne są potrzebne do dostarczania energii. Jeżeli wskaźnik energii jest wyższy niż 100%, oznacza to że mamy braki energii i wtedy proporcjonalnie spada nam wydobycie wszystkich surowców. Na szczęście, stany energetyczne możemy regulować w zakładce Zasoby, przykładowo gdy brakuje nam energii, a potrzebujemy kryształu, możemy obciąć wydobycie metalu ustawiając je np na 80%.
? Badania i budowanie statków
Do konstruowania statków potrzebne są badania, na początku można jedynie budować satelity słoneczne. Te są przydatne na późniejszym etapie gry, gdy budowa elektrowni słonecznych staje się droga - koło ich 15-16 poziomu. Kierunek badań jest oczywiście dowolny, ale warto się kierować zakładką Technologia, gdzie podane są wymagania na poszczególne technologie.
Różni ludzie mają własne preferencje dotyczące rozwoju swoich planet, ale prędzej czy później ktoś stwierdzi, że będzie żył z ograbiania innych graczy - czyli farmienia. Na początku wymaga to posiadania najprostszych jednostek typu mały transportowiec (Mt) czy lekkie myśliwce (Lm). Do obrony dostępne są wtedy wyrzutnie rakiet (Wr). Im dłużej toczy się gra, tym wzrasta postęp technologiczny u graczy i tamte jednostki zastępowane są przez nowsze, szybsze czy bardziej pojemniejsze. Na różne badania potrzebne są różne surowce, niektóre wymagają tylko metalu i kryształu w różnych proporcjach, inne także deuteru. Paliwem do statków jest deuter, w pewnym momencie okazuje się więc, że to ten surowiec staje się najważniejszy i najbardziej deficytowy - zwłaszcza jak mamy rozbudowaną flotę i trzeba ją przemieścić - zaatakować kogoś lub przewieźć surowce.
Tak więc idąc w badania, najlepiej jest konsekwentnie rozwijać najpierw te technologie, które potrzebne są do budowy coraz to kolejnych jednostek. Wymaga to zarówno surowców, jak i rozbudowywania odpowiednich budynków na planecie.
? Atakowanie i obrona planety
To jest dość skomplikowane zagadnienie, o którym powstało wiele poradników Smile
Podstawowa sprawa to zakładka Galaktyka, gdzie możemy przeglądać sąsiednie układy lub galaktyki. Umożliwia to wyszukiwanie planet w celu ich przeskanowanie - opcja “Szpiegowanie”, a także daje możliwość wysłania recykerów, gdy nad planetą znajduje się pole zniszczeń (PZ) powstałe po bitwie. Uwaga! Przeglądanie każdej zakładki kosztuje 10 deuteru, żebyście się nie zdziwili że potem zginął Wam deuter, a Wy nie wiecie dlaczego.
Sam mechanizm wysyłania flot jest bardzo prosty, składa się z trzech etapów:
Wybieramy statki jakie chcemy wysłać i klikamy “Dalej”.

Podajemy koordynaty planety, z menu możemy wybrać opcjonalnie czy lecimy na samą planetę, czy na pole zniszczeń (PZ) czy też na księżyc. Dostajemy informację o czasie lotu oraz o zużyciu deuteru. Niżej mamy skróty do własnych planet (jak mamy więcej jak jedną), a także możemy dodać własne skróty do różnych planet. W przypadku walk sojuszniczych ACS, na samym dole pojawia się opcja dołączenia do ataku.

Podajemy misję, na jaką mają lecieć jednostki:
transport - przewozisz surowce na daną planetę, po czym flota powraca na planet skąd wyruszyła. Musimy podać jakie surowce chcemy wysłać.stacjonuj - wysłane jednostki zostają na planecie docelowej. Możemy w tej misji wysłać również surowce.szpieguj - jeżeli wybierzemy do ataku sondę, można wybrać tą misję. Tą czynność wykonuje się zwykle z poziomu menu Galaktyka, ale tam wysyła tylko jedną sondę. Tutaj można wysłać ich więcej, przez co mamy szansę zebrać więcej informacji o planecie.kolonizuj - jeżeli masz statek kolonizacyjny, wysyłasz go w celu kolonizacji nowej planety. Statek kolonizacyjny możesz załadować surowcami, a nawet dołączyć do tej misji transportowce. Wtedy statek skolonizuje planetę, a transportowce wyładują surowce i wrócą na planetę macierzystą. Statek kolonizacyjny po kolonizacji znika. Patrz też - osobna sekcja.atak - wysyła atak na daną planetę. W jednostkami wojennymi możemy (i powinniśmy) wysłać transportowce, jeżeli chcemy zagrabić surowce z obcej kolonii.atak ACS - ta opcja pojawia się w przypadku walk sojuszniczych.zbieraj - opcja dostępna dla recyclerów. Gdy na etapie drugim wybierzemy nie planetę, a pole zniszczeń, można posłać tam recyklery by pozbierały złom krążący nad planetą. W późniejszym etapie warto wysłać recyklery zaraz po właściwym ataku, by zgarnęły pozostałości po bitwie.

? Walki sojusznicze ACS, AKS
System walk sojuszniczych umożliwia połączenie kilku flot w jedną, w celu uderzenia na daną planetę z większą siłą. Wymaga utworzenia “eventu” przez atakującego gracza i zaproszenia innych zainteresowanych do ataku. Zaproszeni muszą wysyłając atak, dołączają do tego właściwego i w efekcie łączą floty.
Tworzenie ataku ACS:
Wysyłamy standardowy atak wg wskazówek wysłanych wcześniej.
Po wysłaniu, na liście flot koło ataku pojawia się opcja ACS.
Po jej kliknięciu, pojawi się dodatkowy panel, gdzie możesz zaprosić innych graczy do wspólnego ataku:

To wszystko z Twojej strony, chyba że zależy Ci na synchronizacji ataku (patrz - przechwytywanie flot), co wymaga nieco więcej roboty.
Dołączanie do ataku ACS:
Po wysłaniu zaproszenia, odbiorca ma możliwość dołączenia do wspólnej akcji. Przechodzi przez pierwszy etap wysyłania floty, w drugim panelu - gdzie normalnie podaje się docelowe koordynaty - pojawia dodatkowa pozycja na dole “ACS<numer>”. Wybieramy tę opcję i przechodzimy dalej.Z dostępnych misji wybieramy “Atak ACS” i to wszystko. Dajemy dalej i puszczamy flotę.
O samym atakowaniu jeszcze słów kilka
W późniejszym etapie gry walka robi się bardziej skomplikowana. Dochodzą takie rzeczy jak przechwytywanie flot, wykrywanie flot za pomocą falangi i inne.
Przechwytywanie floty polega na wysłaniu własnego ataku (lub ACSZ) w takim momencie, by twój atak dotarł na planetę zaraz po przybyciu na nią floty przeciwnika. Dokładniej wygląda to tak - wyliczasz ile czasu jego flota potrzebuje by powrócić na macierzystą planetę, następnie dajesz znać innym, którzy synchronizują swoje ataki tak, by dopaść tamtą flotę np. 3-5 sekund po powrocie. Czas jest na tyle krótki, że gracz prawdopodobnie nie zdąży się zawinąć statkami z planety i zostanie zezłomowany. Wymaga to oczywiście odpowiedniego  przygotowania i wyliczenia czasów.Falanga umożliwia skanowanie przestrzeni w poszukiwaniu cudzych flot w ruchu, co pozwala na kasowanie flot mniej więcej w podobny sposób, jak opisany punkt wyżej. Falangę można wybudować jedynie na księżycu, stąd ten bardzo często jest pożądany przez graczy. Falanga ma ograniczony zasięg, który można zwiększyć rozbudowując ją na o kolejne poziomy.Ataki rakietowe - w skrócie służą do likwidowania obrony na planecie. Można się przed nimi bronić inwestując w antyrakiety.Złom - niszczenie cudzych flot to jedno, zostają po nich spore ilości złomu - pola zniszczeń. Obok farmienia, jest to drugi i w zasadzie jeden z głównych powodów, dla którego niszczy się floty innych graczy. Na PZ wysyła się recyklery, tak wyzbierały to co zostało po bitwie. Potrafi zdarzyć się, że ktoś rozszabruje PZ zanim nasze statki zdążą do niego dotrzeć, dlatego recki można wysłać odpowiednio wcześniej przed głównym atakiem - zwłaszcza, że te są w cholerę wolne i czasy dotarcia do PZ zwykle wynosą 1.5 - 3.5 h. Latanie do sąsiednich galaktyk lub układów oddalonych o 50-150 pozycji dalej, w zasadzie jest bez sensu.


Czasem gracze celowo zakładają planety w okolicy swojego celu, którego flotę chcą dopaść i zniszczyć. Przykładowo - stawiają wtedy silosy rakietowe na maks poziom i atakują planetę by osłabić jej obronę. Częste są też sytuacje, gdy gracz przenosi swoją flotę z galaktyki do galaktyki, by ataki trwały krócej.
Złom, resztki floty, pola zniszczeń
Wysyłanie recyklerów na pole zniszczeń (PZ) ma tą zaletę, że nikt nie widzisz że tam lecisz. Co oznacza, że możesz zbierać złom i nikt o tym nie będzie wiedział Smile Poszczególni gracze czasem ustalają, jak dzielą się surowcami z PZ, ale nikt nie zabrania podkradania cudzego PZ. Możesz to robić bezczelnie i nikt nie będzie wiedział, że to Ty, dopóki się tym nie pochwalisz.
Własna flota
W zasadzie napiszę tu o jednym - FS - fleet save. Trzymanie własnej floty na planecie jest bardzo nierozsądne i zwykle kończy się czyimś wjazdem i jej kasacją. Dlatego flotę najlepiej trzymać w ruchu, przemieszczać ją między planetami, księżycami itp. Idąc spać o 22, można ustawić jej prędkość odpowiednio, by doleciała o odpowiednim czasie, albo ewentualnie ją zawrócić w połowie drogi tak by też wróciła o tej godzinie, o której chcemy (ale trzeba to zrobić np. w nocy). Tak puszczona flota jest niewidzialna dla kogokolwiek, chyba że ktoś ma falangę - wtedy można ją namierzyć.


Poradniki:
Falanga: https://board.pl.ogame.gameforge.com/ind...ead/298174
? O budowaniu obrony i bunkrów
Bunkier to jest planeta z ogromną ilością rozmaitych działek obronnych. Z reguły wszędzie odradzają budowanie bunkrów dla samego istoty bunkra. Obrona ma odstraszyć ewentualnego agresora w przypadku, gdy mamy np. dobowy urobek surówki, satelity słoneczne. Nie ma bunkra, którego nie da się rozwalić, a na duży bunkier ktoś może się pokusić dla samej zasady rozwalania obrony.
Ogólna zasada jest taka, że do budowy obrony - zwłaszcza w późniejszym etapie - najlepiej stawiać lekkie lasery i działka Gaussa, w stosunku 100:1. Działa plazmowe są dobre na większe okręty, więc też warto mieć kilka z nich. Małą i dużą osłonę można mieć, zawsze to jakaś pomoc.
Osobna kwestia to ataki rakietowe, które niszczą naszą obronę. W wariancie defensywnym buduje się antyrakiety.


Poradniki:
https://ogame.fandom.com/pl/wiki/Bunkier....php?id=93
Wysyłanie ekspedycji
Wyprawy wysyłamy z menu Galaktyka. Ogólnie zaleca się wysyłać na nie małe i duże transportowce. Na wyprawach może dojść do kilku zdarzeń.


Poradniki:
https://board.pl.ogame.gameforge.com/ind...ead/308218
http://bontchev.my.contact.bg/ogame/expeditions.html
Kolonizowanie planet
Do samego kolonizowania planet potrzebny jest odpowiedni poziom Astrofizyki. Kolonizowanie jest proste - wystarczy zbudować Statek kolonizacyjny i wysłać go pod żądaną lokalizację z misją Kolonizuj. Warto zwrócić uwagę, którą planetę w układzie kolonizujemy, gdyż te bliżej pozycji 1 dają więcej energii z satelit słonecznych, a mniej wydobycia z ekstraktorów deuteru. Analogicznie, im dalej - tym mniej słońca, a tym wyższa synteza deuteru. Osobna kwestia to wielkość planet, największe prawdopodobieństwo znalezienia takiej o dużym rozmiarze jest po środku układu (patrz tabele).
Przy kolonizowaniu można załadować surowce na statek, wtedy zostaną one rozładowane podczas zakładania kolonii. Ze statkiem można wysłać dodatkowe transportowce z surowcami, wtedy po skolonizowaniu - statek kolonizacyjny znika, a transportowce automatycznie wracają na planetę skąd zostały wysłane.



Mirkouniverse
Działa(ł?) podobny projekt zwany MirkoUniverse. Póki co jest w przebudowie i w nieokreślonym czasie ma wrócić.
http://mirkouniverse.pl/
https://discord.gg/FhWxyPh
https://www.wykop.pl/tag/mirkouniverse/




Dokumenty Google ogarnął CherryJerry.

Archiwum

? Aktualności
2018-12-10 20:00
/


2018-12-10 15:35
Poprawiono zużycie budynku Ekstrator Deuterium, powinna się Wam pojawić dodatkowa energia na planecie. Zmieniono nazwę elektrowni jądrowej na elektrownię fuzyjną i zmniejszono jej zużycie deuteru o połowę by produkcja energii z tej elektrowni się opłacała.


2018-12-10 15:00



2018-12-10 11:58



2018-12-10 11:52
Od jakiegoś czasu trwa ankieta odnośnie ekstraktorów daunteru i ich zużycia energii.
https://www.strawpoll.me/17013990/r - odpowiedzialny za nią jest Pentagram


2018-12-09 23:55
Aktualizacja tabeli możliwych rozmiarów planet w zależności od pozycj w układzie (dział uwagi).


2018-12-09 20:30
Informacje o planowanej zmianie silnika gry.
https://www.wykop.pl/wpis/37322699/dobry...d-tj-piat/
Serwer testowy http://test.mirkogame.pl/


2018-12-09 18:40
Pochwała od Michała Białka dla inicjatywy MirkOgame Wink
https://www.wykop.pl/wpis/37316897/swiet...ame-kazda/


No tak Wink https://mirkogame.pl/game.php?page=playerCard&id=168


2018-12-09 18:38



2018-12-09 16:35
Przypomnienie, że panel zarządzania sojuszami już działa. Tak samo jak ataki.
2018-12-09 16:27
Została zwiększona pojemność magazynów! O x 1.6 (z 10 k do 16 k).



2018-12-09 13:35
Produkcja energii względem oryginalnego Ogame jest x2, ale zużycie również jest x2. Więc wychodzi na to samo.


Klikam na buduj w stoczni/obronie i się nie chce budować

Musisz wpisać w polu ile chcesz zbudowac jednostek i dopiero wtedu kliknąć “Buduj”.


Jaki jest okres ochronny gracza?
Do 100 punktów.
Gracz silniejszy nie może zaatakować gracza w okresie ochronnym.
Grasz w okresie ochronnym może zaatakować silniejszego, ale wtedy traci ochronę.
Oznaczenia na Galaktyce - (n) noob (s) strong (b) ban (u) urlop


Mnożnik 2 oznacza, że nie można zaatakować gracza 2 x słabszego lub 2 x silniejszego.


Na co wpływa temperatura planety?

Więcej:
https://board.pl.ogame.gameforge.com/ind...lonizacja/



Skróty w grze
Mt = mały transporter
Lm = lekki myśliwiec
Cm = ciężki myśliwiec itd
FS = fleet save
ACS = system walk sojuszniczych, wspólne łączenie flot; AKS
Satki = satelity


Fleet Save
Przenoszenie floty pomiędzy planetami na czas, kiedy nas nie ma w grze. Zapobiega to zezłomowaniu floty pod naszą nieobecność lub jeżeli mamy transportowce - możemy w ten sposób je zabezpieczyć. Statków w ruchu nie można atakować.
https://board.pl.ogame.gameforge.com/ind...d-podstaw/


Szybkie uwagi
Przerwanie budowy
Ile surowców odzyskamy, gdy przerwiemy ich budowę?
Budowa -100%
Badania - 100%
Jednostki i obrona - 60%
Przyznawanie punktów
1 punkt jest przyznawany za każde wydane 1000 surowców. Punkty za budynki i badania są z reguły stałe - chyba że zdecydujemy się na wyburzenie czegoś. Punkty za statki, obronę, satelity itd można stracić, gdy np ktoś nas zezłomuje.
Statystyki są aktualizowane co 30 minut. W sumie to nie wiem jak to teraz jest Smile
Zmiana nazwy planety
[Image: lF2fsIsz41PWc6BRiZ8zQ4yyzDj6nJFiY4jkyE6W..._yRiH1PU2Q]
Oznaczenia w menu galaktyka
[Image: L4nqs_2rZbP5Gu2cET4nS_ajQtjQdX0_ntx_FAFH...FjmG8WGvlf]
(n) ochrona gracza lub gracz jest za słaby byś mógł go zaatakować
(s) gracz jest za silny dla ciebie, byś mógł go atakować
(*) aktywność na planecie, spowodowana przez gracza lub przeskanowaniem planety sondą przez innego gracza
(x) numer - czas ostatniej aktywności
(i) nieaktywny
(u) gracz jest na urlopie
Przeliczniki handlowe
W wymianie handlowej dopuszczalny współczynnik wymiany wynosi m:k:d = 3:2:1
Kalkulator wymian: http://proxyforgame.com/pl/ogame/calc/trade.php

? Przydatne tabele
? Astrofizyka
Tabela pokazująca zależności od poziomu technologii, a możliwościami np kolonizowania planet.
[Image: J-PDNQ4I_JcUXt_6b9lhaa7Li9gWx9DDYGMQ50hf...62I31ntE4h]

? Poradnik roboczy
W grze jest skrócony poradnik (FAQ), gdzie można poczytać sobie o zasadach i mechanice gry, natomiast poniżej wyprodukowałem swoje przemyślenia na temat rozgrywki.
Link do FAQ: https://mirkogame.pl/game.php?page=questions&menu=2
? Pierwsze kroki w grze
Na starcie każdy musi pójść w ekonomię i rozbudowywać kopalnie. Na początek ◪ kopalnia metalu i ☀ elektrownie słoneczne, przy czwartym poziomie kopalni można już dobudować 1-2 lvl ? kopalni kryształu -> elektrownię i metal. Dalej podobnie. W ☢ ekstraktor deuteru z początku nie inwestujemy, gdyż deuter jest wymagany jest do bardziej zaawansowanych budowli czy badań, a na początku gry tego nie potrzebujemy. Wg niektórych warto trzymać stosunek m:k:d = 7:4:1.
Budowa kopalni metalu wymaga surowców w stosunku m:k 4:1, czyli metalu jest potrzebne 4 x więcej niż kryształu. Dla kopalni kryształu jest to 2:1 - 2 x więcej metalu niż kryształu, dla deuteru 3:1, a dla elektrowni słonecznej 2.5:1. W zależności od tego, czego nam brakuje, można wziąć to pod uwagę i odpowiednio dostosowywać wydobycie - budowę kopalni.
Elektrownie słoneczne są potrzebne do dostarczania energii. Jeżeli wskaźnik energii jest wyższy niż 100%, oznacza to że mamy braki energii i wtedy proporcjonalnie spada nam wydobycie wszystkich surowców. Na szczęście, stany energetyczne możemy regulować w zakładce Zasoby, przykładowo gdy brakuje nam energii, a potrzebujemy kryształu, możemy obciąć wydobycie metalu ustawiając je np na 80%.
? Badania i budowanie statków
Do konstruowania statków potrzebne są badania, na początku można jedynie budować satelity słoneczne. Te są przydatne na późniejszym etapie gry, gdy budowa elektrowni słonecznych staje się droga - koło ich 15-16 poziomu. Kierunek badań jest oczywiście dowolny, ale warto się kierować zakładką Technologia, gdzie podane są wymagania na poszczególne technologie.
Różni ludzie mają własne preferencje dotyczące rozwoju swoich planet, ale prędzej czy później ktoś stwierdzi, że będzie żył z ograbiania innych graczy - czyli farmienia. Na początku wymaga to posiadania najprostszych jednostek typu mały transportowiec (Mt) czy lekkie myśliwce (Lm). Do obrony dostępne są wtedy wyrzutnie rakiet (Wr). Im dłużej toczy się gra, tym wzrasta postęp technologiczny u graczy i tamte jednostki zastępowane są przez nowsze, szybsze czy bardziej pojemniejsze. Na różne badania potrzebne są różne surowce, niektóre wymagają tylko metalu i kryształu w różnych proporcjach, inne także deuteru. Paliwem do statków jest deuter, w pewnym momencie okazuje się więc, że to ten surowiec staje się najważniejszy i najbardziej deficytowy - zwłaszcza jak mamy rozbudowaną flotę i trzeba ją przemieścić - zaatakować kogoś lub przewieźć surowce.
Tak więc idąc w badania, najlepiej jest konsekwentnie rozwijać najpierw te technologie, które potrzebne są do budowy coraz to kolejnych jednostek. Wymaga to zarówno surowców, jak i rozbudowywania odpowiednich budynków na planecie.
? Atakowanie i obrona planety
To jest dość skomplikowane zagadnienie, o którym powstało wiele poradników Smile
Podstawowa sprawa to zakładka Galaktyka, gdzie możemy przeglądać sąsiednie układy lub galaktyki. Umożliwia to wyszukiwanie planet w celu ich przeskanowanie - opcja “Szpiegowanie”, a także daje możliwość wysłania recykerów, gdy nad planetą znajduje się pole zniszczeń (PZ) powstałe po bitwie. Uwaga! Przeglądanie każdej zakładki kosztuje 10 deuteru, żebyście się nie zdziwili że potem zginął Wam deuter, a Wy nie wiecie dlaczego.
Sam mechanizm wysyłania flot jest bardzo prosty, składa się z trzech etapów:
  1. Wybieramy statki jakie chcemy wysłać i klikamy “Dalej”.
[Image: tWtnko009-E586RJT6BW9HK3rBbcM96GF-B321Kl...E87E7t766H]
  1. Podajemy koordynaty planety, z menu możemy wybrać opcjonalnie czy lecimy na samą planetę, czy na pole zniszczeń (PZ) czy też na księżyc. Dostajemy informację o czasie lotu oraz o zużyciu deuteru. Niżej mamy skróty do własnych planet (jak mamy więcej jak jedną), a także możemy dodać własne skróty do różnych planet. W przypadku walk sojuszniczych ACS, na samym dole pojawia się opcja dołączenia do ataku.
[Image: nZl0WgYu4kCOaWoVidbG3pUmeXgJusOVrQna0cK-...Or2F_Hy3IF]
  1. Podajemy misję, na jaką mają lecieć jednostki:
    1. transport - przewozisz surowce na daną planetę, po czym flota powraca na planet skąd wyruszyła. Musimy podać jakie surowce chcemy wysłać.stacjonuj - wysłane jednostki zostają na planecie docelowej. Możemy w tej misji wysłać również surowce.szpieguj - jeżeli wybierzemy do ataku sondę, można wybrać tą misję. Tą czynność wykonuje się zwykle z poziomu menu Galaktyka, ale tam wysyła tylko jedną sondę. Tutaj można wysłać ich więcej, przez co mamy szansę zebrać więcej informacji o planecie.kolonizuj - jeżeli masz statek kolonizacyjny, wysyłasz go w celu kolonizacji nowej planety. Statek kolonizacyjny możesz załadować surowcami, a nawet dołączyć do tej misji transportowce. Wtedy statek skolonizuje planetę, a transportowce wyładują surowce i wrócą na planetę macierzystą. Statek kolonizacyjny po kolonizacji znika. Patrz też - osobna sekcja.atak - wysyła atak na daną planetę. W jednostkami wojennymi możemy (i powinniśmy) wysłać transportowce, jeżeli chcemy zagrabić surowce z obcej kolonii.atak ACS - ta opcja pojawia się w przypadku walk sojuszniczych.zbieraj - opcja dostępna dla recyclerów. Gdy na etapie drugim wybierzemy nie planetę, a pole zniszczeń, można posłać tam recyklery by pozbierały złom krążący nad planetą. W późniejszym etapie warto wysłać recyklery zaraz po właściwym ataku, by zgarnęły pozostałości po bitwie.
[Image: 9dWfbKyKAttDpljEh1W0-VagWRltni5saNX4T9L_...zD7EK5o6XU]
? Walki sojusznicze ACS, AKS
System walk sojuszniczych umożliwia połączenie kilku flot w jedną, w celu uderzenia na daną planetę z większą siłą. Wymaga utworzenia “eventu” przez atakującego gracza i zaproszenia innych zainteresowanych do ataku. Zaproszeni muszą wysyłając atak, dołączają do tego właściwego i w efekcie łączą floty.
Tworzenie ataku ACS:
  1. Wysyłamy standardowy atak wg wskazówek wysłanych wcześniej.
  2. Po wysłaniu, na liście flot koło ataku pojawia się opcja ACS. [Image: HVuckKIb4kVMZdBAAsYQ4xChq7iddXlqTp-efWhp...yQukZ__ojz]
    Po jej kliknięciu, pojawi się dodatkowy panel, gdzie możesz zaprosić innych graczy do wspólnego ataku:
[Image: 73UZ-6XMaIdxZ4Hrtw2OjbiBn_fwPZuX4K9ql8Lj...IEsxGQ3haT]
To wszystko z Twojej strony, chyba że zależy Ci na synchronizacji ataku (patrz - przechwytywanie flot), co wymaga nieco więcej roboty.
Dołączanie do ataku ACS:
  1. Po wysłaniu zaproszenia, odbiorca ma możliwość dołączenia do wspólnej akcji. Przechodzi przez pierwszy etap wysyłania floty, w drugim panelu - gdzie normalnie podaje się docelowe koordynaty - pojawia dodatkowa pozycja na dole “ACS<numer>”. Wybieramy tę opcję i przechodzimy dalej.Z dostępnych misji wybieramy “Atak ACS” i to wszystko. Dajemy dalej i puszczamy flotę.
O samym atakowaniu jeszcze słów kilka
W późniejszym etapie gry walka robi się bardziej skomplikowana. Dochodzą takie rzeczy jak przechwytywanie flot, wykrywanie flot za pomocą falangi i inne.
  • Przechwytywanie floty polega na wysłaniu własnego ataku (lub ACSZ) w takim momencie, by twój atak dotarł na planetę zaraz po przybyciu na nią floty przeciwnika. Dokładniej wygląda to tak - wyliczasz ile czasu jego flota potrzebuje by powrócić na macierzystą planetę, następnie dajesz znać innym, którzy synchronizują swoje ataki tak, by dopaść tamtą flotę np. 3-5 sekund po powrocie. Czas jest na tyle krótki, że gracz prawdopodobnie nie zdąży się zawinąć statkami z planety i zostanie zezłomowany. Wymaga to oczywiście odpowiedniego  przygotowania i wyliczenia czasów.Falanga umożliwia skanowanie przestrzeni w poszukiwaniu cudzych flot w ruchu, co pozwala na kasowanie flot mniej więcej w podobny sposób, jak opisany punkt wyżej. Falangę można wybudować jedynie na księżycu, stąd ten bardzo często jest pożądany przez graczy. Falanga ma ograniczony zasięg, który można zwiększyć rozbudowując ją na o kolejne poziomy.Ataki rakietowe - w skrócie służą do likwidowania obrony na planecie. Można się przed nimi bronić inwestując w antyrakiety.Złom - niszczenie cudzych flot to jedno, zostają po nich spore ilości złomu - pola zniszczeń. Obok farmienia, jest to drugi i w zasadzie jeden z głównych powodów, dla którego niszczy się floty innych graczy. Na PZ wysyła się recyklery, tak wyzbierały to co zostało po bitwie. Potrafi zdarzyć się, że ktoś rozszabruje PZ zanim nasze statki zdążą do niego dotrzeć, dlatego recki można wysłać odpowiednio wcześniej przed głównym atakiem - zwłaszcza, że te są w cholerę wolne i czasy dotarcia do PZ zwykle wynosą 1.5 - 3.5 h. Latanie do sąsiednich galaktyk lub układów oddalonych o 50-150 pozycji dalej, w zasadzie jest bez sensu.

Czasem gracze celowo zakładają planety w okolicy swojego celu, którego flotę chcą dopaść i zniszczyć. Przykładowo - stawiają wtedy silosy rakietowe na maks poziom i atakują planetę by osłabić jej obronę. Częste są też sytuacje, gdy gracz przenosi swoją flotę z galaktyki do galaktyki, by ataki trwały krócej.
Złom, resztki floty, pola zniszczeń
Wysyłanie recyklerów na pole zniszczeń (PZ) ma tą zaletę, że nikt nie widzisz że tam lecisz. Co oznacza, że możesz zbierać złom i nikt o tym nie będzie wiedział Smile Poszczególni gracze czasem ustalają, jak dzielą się surowcami z PZ, ale nikt nie zabrania podkradania cudzego PZ. Możesz to robić bezczelnie i nikt nie będzie wiedział, że to Ty, dopóki się tym nie pochwalisz.
Własna flota
W zasadzie napiszę tu o jednym - FS - fleet save. Trzymanie własnej floty na planecie jest bardzo nierozsądne i zwykle kończy się czyimś wjazdem i jej kasacją. Dlatego flotę najlepiej trzymać w ruchu, przemieszczać ją między planetami, księżycami itp. Idąc spać o 22, można ustawić jej prędkość odpowiednio, by doleciała o odpowiednim czasie, albo ewentualnie ją zawrócić w połowie drogi tak by też wróciła o tej godzinie, o której chcemy (ale trzeba to zrobić np. w nocy). Tak puszczona flota jest niewidzialna dla kogokolwiek, chyba że ktoś ma falangę - wtedy można ją namierzyć.


Poradniki: ? O budowaniu obrony i bunkrów
Bunkier to jest planeta z ogromną ilością rozmaitych działek obronnych. Z reguły wszędzie odradzają budowanie bunkrów dla samego istoty bunkra. Obrona ma odstraszyć ewentualnego agresora w przypadku, gdy mamy np. dobowy urobek surówki, satelity słoneczne. Nie ma bunkra, którego nie da się rozwalić, a na duży bunkier ktoś może się pokusić dla samej zasady rozwalania obrony.
Ogólna zasada jest taka, że do budowy obrony - zwłaszcza w późniejszym etapie - najlepiej stawiać lekkie lasery i działka Gaussa, w stosunku 100:1. Działa plazmowe są dobre na większe okręty, więc też warto mieć kilka z nich. Małą i dużą osłonę można mieć, zawsze to jakaś pomoc.
Osobna kwestia to ataki rakietowe, które niszczą naszą obronę. W wariancie defensywnym buduje się antyrakiety.


Poradniki:
Wysyłanie ekspedycji
Wyprawy wysyłamy z menu Galaktyka. Ogólnie zaleca się wysyłać na nie małe i duże transportowce. Na wyprawach może dojść do kilku zdarzeń.


Poradniki: Kolonizowanie planet
Do samego kolonizowania planet potrzebny jest odpowiedni poziom Astrofizyki. Kolonizowanie jest proste - wystarczy zbudować Statek kolonizacyjny i wysłać go pod żądaną lokalizację z misją Kolonizuj. Warto zwrócić uwagę, którą planetę w układzie kolonizujemy, gdyż te bliżej pozycji 1 dają więcej energii z satelit słonecznych, a mniej wydobycia z ekstraktorów deuteru. Analogicznie, im dalej - tym mniej słońca, a tym wyższa synteza deuteru. Osobna kwestia to wielkość planet, największe prawdopodobieństwo znalezienia takiej o dużym rozmiarze jest po środku układu (patrz tabele).
Przy kolonizowaniu można załadować surowce na statek, wtedy zostaną one rozładowane podczas zakładania kolonii. Ze statkiem można wysłać dodatkowe transportowce z surowcami, wtedy po skolonizowaniu - statek kolonizacyjny znika, a transportowce automatycznie wracają na planetę skąd zostały wysłane.



Mirkouniverse
Działa(ł?) podobny projekt zwany MirkoUniverse. Póki co jest w przebudowie i w nieokreślonym czasie ma wrócić.
http://mirkouniverse.pl/
https://discord.gg/FhWxyPh
https://www.wykop.pl/tag/mirkouniverse/



[Image: Ti93g1gH-D0RiGP4N8sZEfaM_8oxOB0saqCWN8og...ampUmJptUq]
Dokumenty Google ogarnął CherryJerry.
[Image: NFFmzl9dRuQWmeAjkpSyzwu2wNzI-W0IIjhkbKpE...SPRAtlzjp_]
Archiwum

? Aktualności
2018-12-10 20:00
[Image: Z8ACSAb7172YDPwts7iJMtqS-IguQvjMqV82f9vT...TBYWv5bn1k]/


2018-12-10 15:35
Poprawiono zużycie budynku Ekstrator Deuterium, powinna się Wam pojawić dodatkowa energia na planecie. Zmieniono nazwę elektrowni jądrowej na elektrownię fuzyjną i zmniejszono jej zużycie deuteru o połowę by produkcja energii z tej elektrowni się opłacała.


2018-12-10 15:00
[Image: 6daDVr0EpQLr5RIFnjXaaUb7SKpiiVY8jkmdeU80...sXeDsbTDV1]


2018-12-10 11:58
[Image: o4IFTeSkDJcOWpwzu2A78vwMPeos8AhG-_vjxMUb...KAzoUrb1_B]


2018-12-10 11:52
Od jakiegoś czasu trwa ankieta odnośnie ekstraktorów daunteru i ich zużycia energii.
https://www.strawpoll.me/17013990/r - odpowiedzialny za nią jest Pentagram


2018-12-09 23:55
Aktualizacja tabeli możliwych rozmiarów planet w zależności od pozycj w układzie (dział uwagi).


2018-12-09 20:30
Informacje o planowanej zmianie silnika gry.
https://www.wykop.pl/wpis/37322699/dobry-wieczor-wstepnie-na-przyszly-weekend-tj-piat/
Serwer testowy http://test.mirkogame.pl/


2018-12-09 18:40
Pochwała od Michała Białka dla inicjatywy MirkOgame Wink
https://www.wykop.pl/wpis/37316897/swietna-inicjatywa-kiedys-spedzalem-na-ogame-kazda/
[Image: ezFFP_At4c9tHY6jyGHYTks92Eqi4ci7M0FSRpCe...ooRRiLh_Wl]
[Image: dvDFo44NxjxFpBp5HJnautf152EqIn-2kF77n7Pq...DwhcKRo-jx]
No tak Wink https://mirkogame.pl/game.php?page=playerCard&id=168


2018-12-09 18:38
[Image: Ftc1fTrWRik9afcF76-9g_OiN0BQqlmFL5I5QLQC...kxbL2I-Z2Z]


2018-12-09 16:35
Przypomnienie, że panel zarządzania sojuszami już działa. Tak samo jak ataki.
2018-12-09 16:27
Została zwiększona pojemność magazynów! O x 1.6 (z 10 k do 16 k).
[Image: XbH3qZASXE_1ST0awDzUIYlQbN7BwFmuZykdfL4Z...nyhIOOBHCT]


2018-12-09 13:35
Produkcja energii względem oryginalnego Ogame jest x2, ale zużycie również jest x2. Więc wychodzi na to samo.
[Image: jJ9l0llwCj5D_fZtklyB-u95GkNThPIZjCfHWKab...F5ZjSQExYr]

Klikam na buduj w stoczni/obronie i się nie chce budować
[Image: j0zoxbrBp7MMy-oEVOQKB3_kFOa45PCJ9pW7HTL1...DsPWHQ23AL]
Musisz wpisać w polu ile chcesz zbudowac jednostek i dopiero wtedu kliknąć “Buduj”.


Jaki jest okres ochronny gracza?
Do 100 punktów.
Gracz silniejszy nie może zaatakować gracza w okresie ochronnym.
Grasz w okresie ochronnym może zaatakować silniejszego, ale wtedy traci ochronę.
Oznaczenia na Galaktyce - (n) noob (s) strong (b) ban (u) urlop


Mnożnik 2 oznacza, że nie można zaatakować gracza 2 x słabszego lub 2 x silniejszego.


Na co wpływa temperatura planety?
[Image: L9toQlDcGj_YD8J3i7wrOjmv_R-W69tXeTfmsfNK...3cJMu9TDe1]
Więcej:
https://board.pl.ogame.gameforge.com/index.php/Thread/291454-FAQ-Planety-Kolonizacja/



Skróty w grze
Mt = mały transporter
Lm = lekki myśliwiec
Cm = ciężki myśliwiec itd
FS = fleet save
ACS = system walk sojuszniczych, wspólne łączenie flot; AKS
Satki = satelity


Fleet Save
Przenoszenie floty pomiędzy planetami na czas, kiedy nas nie ma w grze. Zapobiega to zezłomowaniu floty pod naszą nieobecność lub jeżeli mamy transportowce - możemy w ten sposób je zabezpieczyć. Statków w ruchu nie można atakować.
https://board.pl.ogame.gameforge.com/ind...d-podstaw/
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Powered By MyBB
Theme By Audentio Design
Updated By iAndrew | 2018